Projecten
2025, UX/UI design _ SnappCar
Voldoen aan de eisen van de belastingdienst
Een complex project waarbij het online platform moet voldoen aan specifieke wetgeving. De gegevens van verhuurders moeten worden doorgegeven aan de Belastingdienst. Daarom hebben we een verificatieflow ontwikkeld, die uiteindelijk verplicht wordt voor verhuurders. Dit zorgt ervoor dat we de juiste informatie ontvangen en beter kunnen reguleren welke verhuurders op het platform komen, waardoor we meer veiligheid kunnen garanderen.
Mijn inbreng bij dit project was om samen met de stakeholders te bepalen welke informatie prioriteit had, te bedenken hoe we dit het beste kunnen vragen en deze flow te ontwerpen.

2025, UX/UI design _ SnappCar
Gebruikers kunnen zelfstandig
een boeking wijzigen
Een project waar ik zelf lang voor heb gepleit. Mijn tijd bij SnappCar begon in het supportteam, waar we dagelijks veel tickets binnenkregen van gebruikers die hun eigen boeking niet konden wijzigen. Door verschillende prioriteiten en het werken met een klein team heeft het lang geduurd om dit uiteindelijk mogelijk te maken. Met een aanpak van kleine implementaties kunnen gebruikers deze actie nu zelf uitvoeren, waarbij we in de toekomst verbeteringen doorvoeren op basis van hun feedback.

Mijn rol in dit project was om het belang ervan te benadrukken en ervoor te zorgen dat het de juiste prioriteit kreeg binnen de roadmap. Daarnaast hebben we gekeken hoe we een minimale, impactvolle oplossing (MVP) konden lanceren die eenvoudig te implementeren was. Dit stelde ons in staat om gebruikersgedrag te analyseren en op basis van hun feedback de functionaliteit verder te optimaliseren.

2024, UX/UI design _ SnappCar
GEbruikers zelf meer laten ontdekken van het platform
Een tab in de app werd nauwelijks gebruikt maar nam wel veel waardevolle schermruimte in beslag. Om deze ruimte beter te benutten, hebben we de ‘Explore’-sectie ontworpen, die flexibel en dynamisch kan worden ingericht. Zo kan marketing hier seizoensgebonden banners plaatsen, kan de data afdeling hier verschillende categorieën creëren, en is er potentie voor een hoop meer in de toekomst. Alles is relatief eenvoudig te implementeren, waardoor het makkelijke manier meer retentie, data of gebruikers kan opleveren.
Samen met de iOS-developer werkte ik nauw samen om de stakeholders te overtuigen van het grotere potentieel van dit project. Gezamenlijk hebben we een sterk en gebruiksvriendelijk design ontwikkeld en succesvol live gebracht.

2024, UX/UI design _ SnappCar
gemakkelijkere instellingen voor de verhuurders
Verhuurders op het platform hadden verschillende instellingen om te bepalen welke huurders zij wilden toelaten in hun auto. Deze instellingen maakten het proces onnodig complex: de data werd lastiger te meten, verhuurders beperkten onbewust hun eigen boekingskansen, en huurders hadden minder mogelijkheden om geschikte auto’s te vinden. Om de match tussen huurders en verhuurders te verbeteren, hebben we een deel van de controle teruggenomen en eenvoudigere, gebruiksvriendelijke instellingen ontworpen voor verhuurders.
Mijn rol in dit project was om te helpen de juiste opties voor verhuurders te bepalen. Dit was een complexe uitdaging, omdat de belangen uiteenliepen: stakeholders richtten zich op meer boekingen, terwijl verhuurders vooral waarde hechtten aan veiligheid.



2024, Game Design _ The Huntsman Society
Een nieuwe cardgame:
The huntsman Society
Een kaartspel, ontworpen door Martijn Brouns en mijzelf. Een spel geïnspireerd door vele verschillende spellen en een project dat volledig uit passie voor spellen, het creëren van dingen en het gebruik van AI is ontstaan. We hadden een succesvolle Kickstarter-campagne, zijn samenwerkingen aangegaan met WarChild, hebben op Comic Con gestaan, liggen in verschillende winkels, hebben al meer dan 10 boosterpacks uitgebracht en worden wereldwijd gespeeld door meer dan 300 spelers. De derde druk ligt momenteel in de winkels.
Samen met Martijn heb ik een speelmechanisme bedacht voor dit spel, gebaseerd op verschillende elementen die we uit andere spellen erg goed vonden werken. Het spel biedt veel ruimte voor storytelling, vereist een beetje geluk, maar zeker ook geduld en strategie. De vormgeving is deels door mijzelf ontworpen en deels door Martijn, met zijn magie met AI.